" Na wiejskim podwórku..."

WITAM KOCHANI PO ŚWIĘTACH!! 

W TYM TYGODNIU ZAPRASZAM DO ZREALIZOWANIA KILKA MOICH PROPOZYCJI O TEMATYCE: 

NA WIEJSKIM PODWÓRKU"  

( 14.04- 17.04.)

 

1. " PIÓRKOWY WDECH I WYDECH" - ćwiczenia oddechowe ( potrzebne będzie piórko bądź malutkie kawałki bibuły, kartki lub coś lekkiego ).

DZIECI WCIĄGAJĄ NOSEM GŁĘBOKO POWIETRZE A WYPUSZCZAJĄC DMUCHAJĄ W PIÓRKA, KTÓRE ZNAJDUJĄ SIĘ NA BIURKU/STOLIKU . DLA UROZMAICENIA ĆWIECZENIA MOŻNA PIÓRKO ZAWIEŚĆ NP. NA NITCE ZA UCHWYT DO SZAFKI, BĄDŹ TAM GDZIE BĘDZIE DOBRE DOJŚCIE ABY DMUCHAĆ. 

CELEM JEST POGŁĘBIENIE PRAWIDŁOWEGO WDECHU I WYDECHU.

 

2. " NA WIEJSKIM PODWÓRKU" - masażyk z wykorzystaniem wiersza Bożeny Szuchalskiej.

BIEGNĄ KONIE DO ZAGRODY - uderzamy otwartymi dłońmi po plecach.

A KACZUSZKI HOP DO WODY- uderzamy piąstkami od góry pleców do dołu.

KURKI ZIARNA WYDZIOBUJĄ- palcami wskazującymi chodzimy po całych plecach.

PIESKI SZCZEKAJĄ- delikatnie szczypiemy.

I DOMU PILNUJĄ- masujemy po całych plecach.

 

3." ROZMOWY ZWIERZĄT"- słuchanie wiersza Anny Surowiec.

( ZAPAMIĘTUJEMY JAK NAJWIĘCEJ ZWIERZĄT WYSTĘPUJĄCYCH W WIERSZU )

W gospodarstwie już od rana,

Rzecz się dzieję niesłychana,

Obudziły się zwierzęta,

I dyskusja rozpoczęta.

Kukuryku! Kukuryku!

Kto tak pieje przy kurniku?

A to kogut: kukuryku!

Woła kury do kurnika.

Ko, ko, ko, ko, ko, ko a to kto??

To jest Kira złoto pióra,

Grzebie w ziemi pazurkami

Szuka miejsca z robaczkami.

Kwi , kwi, kwi, kwiczy świnka

Co różowy ryjek ma,

Kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha

Kto tak czysty jest jak ja ?

Na to kaczka kwacze tak:

Kwa, kwa, kwa, kwa, kwak

Idź do rzeki umyj ryjek

Będziesz ładna tak, tak, tak.

Usłyszała to też krowa, zaryczała:

Muuu, muuu , muuu,

Słuszne rady dajesz tu

Więc się umyj świnko już.

Konik zarżał i ha, ha, ha

Tak skończyła się historia ta...

 

DZIECI WYMIENIAJĄ JAK NAJWIĘCEJ ZAPAMIĘTANYCH I WYSTĘPUJĄCYCH W WIERSZU ZWIERZĄT.

CEL- WDRAŻANIE DO UWAŻNEGO SŁUCHANIA WIERSZA, ROZWIJANIE PAMIĘCI POPRZEZ ZAPAMIĘTYWANIE ZWIERZĄT.

 

​​​​​​4. " SMUTNE I WESOŁE KURCZĄTKO" - zabawa twórcza, słowna.

TU MOJA PROPOZYCJA...

DZIECKO WRAZ Z MAMĄ LUB TATĄ CZY RODZEŃSTWEM WYMYŚLAJĄ DWA OPOWIADANIA. JEDNO BĘDZIE O SMUTNYM KURCZĄTKU A DRUGIE O WESOŁYM. 

 

CELEM W TYM ĆWICZENIU JEST ROZWIJANIE MOWY I MYŚLENIA. 

 

5. " NASZE ZWIERZĘTA"- praca plastyczna.

Z ULOTEK, GAZET, WYCINAMY WSZYSTKIE ZWIERZĘTA JAKIE UDA NAM SIĘ ZNALEŹĆ. PRZYKLEJAMY JE NA BIAŁEJ KARTCE. OBOJĘTNIE W JAKIEJ KONFIGURACJI. PO PRZYKLEJENIU RYSUJEMY DODATKOWO ELEMENTY : SŁOŃCE, CHMURKI, DROGA, DOMEK, DRZEWO ITP, TAK ABY POWSTAŁA PIĘKNA PRACA 🙂

 

6...DODATKOWO W ZAŁĄCZNIKU KRÓTKA PREZENTACJA NA TEMAT ZWIERZĄT, KTÓRE ŻYJĄ NA WSI I ICH DZIECI  😏 MIŁEGO OGLĄDANIA 😊😊

 

POZDRAWIAMY I DO SZYBKIEGO ZOBACZENIA 🙂🙂



  Do pobrania: