" Na wiejskim podwórku..."
WITAM KOCHANI PO ŚWIĘTACH!!
W TYM TYGODNIU ZAPRASZAM DO ZREALIZOWANIA KILKA MOICH PROPOZYCJI O TEMATYCE:
" NA WIEJSKIM PODWÓRKU"
( 14.04- 17.04.)
1. " PIÓRKOWY WDECH I WYDECH" - ćwiczenia oddechowe ( potrzebne będzie piórko bądź malutkie kawałki bibuły, kartki lub coś lekkiego ).
DZIECI WCIĄGAJĄ NOSEM GŁĘBOKO POWIETRZE A WYPUSZCZAJĄC DMUCHAJĄ W PIÓRKA, KTÓRE ZNAJDUJĄ SIĘ NA BIURKU/STOLIKU . DLA UROZMAICENIA ĆWIECZENIA MOŻNA PIÓRKO ZAWIEŚĆ NP. NA NITCE ZA UCHWYT DO SZAFKI, BĄDŹ TAM GDZIE BĘDZIE DOBRE DOJŚCIE ABY DMUCHAĆ.
CELEM JEST POGŁĘBIENIE PRAWIDŁOWEGO WDECHU I WYDECHU.
2. " NA WIEJSKIM PODWÓRKU" - masażyk z wykorzystaniem wiersza Bożeny Szuchalskiej.
BIEGNĄ KONIE DO ZAGRODY - uderzamy otwartymi dłońmi po plecach.
A KACZUSZKI HOP DO WODY- uderzamy piąstkami od góry pleców do dołu.
KURKI ZIARNA WYDZIOBUJĄ- palcami wskazującymi chodzimy po całych plecach.
PIESKI SZCZEKAJĄ- delikatnie szczypiemy.
I DOMU PILNUJĄ- masujemy po całych plecach.
3." ROZMOWY ZWIERZĄT"- słuchanie wiersza Anny Surowiec.
( ZAPAMIĘTUJEMY JAK NAJWIĘCEJ ZWIERZĄT WYSTĘPUJĄCYCH W WIERSZU )
W gospodarstwie już od rana,
Rzecz się dzieję niesłychana,
Obudziły się zwierzęta,
I dyskusja rozpoczęta.
Kukuryku! Kukuryku!
Kto tak pieje przy kurniku?
A to kogut: kukuryku!
Woła kury do kurnika.
Ko, ko, ko, ko, ko, ko a to kto??
To jest Kira złoto pióra,
Grzebie w ziemi pazurkami
Szuka miejsca z robaczkami.
Kwi , kwi, kwi, kwiczy świnka
Co różowy ryjek ma,
Kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha
Kto tak czysty jest jak ja ?
Na to kaczka kwacze tak:
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwak
Idź do rzeki umyj ryjek
Będziesz ładna tak, tak, tak.
Usłyszała to też krowa, zaryczała:
Muuu, muuu , muuu,
Słuszne rady dajesz tu
Więc się umyj świnko już.
Konik zarżał i ha, ha, ha
Tak skończyła się historia ta...
DZIECI WYMIENIAJĄ JAK NAJWIĘCEJ ZAPAMIĘTANYCH I WYSTĘPUJĄCYCH W WIERSZU ZWIERZĄT.
CEL- WDRAŻANIE DO UWAŻNEGO SŁUCHANIA WIERSZA, ROZWIJANIE PAMIĘCI POPRZEZ ZAPAMIĘTYWANIE ZWIERZĄT.
4. " SMUTNE I WESOŁE KURCZĄTKO" - zabawa twórcza, słowna.
TU MOJA PROPOZYCJA...
DZIECKO WRAZ Z MAMĄ LUB TATĄ CZY RODZEŃSTWEM WYMYŚLAJĄ DWA OPOWIADANIA. JEDNO BĘDZIE O SMUTNYM KURCZĄTKU A DRUGIE O WESOŁYM.
CELEM W TYM ĆWICZENIU JEST ROZWIJANIE MOWY I MYŚLENIA.
5. " NASZE ZWIERZĘTA"- praca plastyczna.
Z ULOTEK, GAZET, WYCINAMY WSZYSTKIE ZWIERZĘTA JAKIE UDA NAM SIĘ ZNALEŹĆ. PRZYKLEJAMY JE NA BIAŁEJ KARTCE. OBOJĘTNIE W JAKIEJ KONFIGURACJI. PO PRZYKLEJENIU RYSUJEMY DODATKOWO ELEMENTY : SŁOŃCE, CHMURKI, DROGA, DOMEK, DRZEWO ITP, TAK ABY POWSTAŁA PIĘKNA PRACA 🙂
6...DODATKOWO W ZAŁĄCZNIKU KRÓTKA PREZENTACJA NA TEMAT ZWIERZĄT, KTÓRE ŻYJĄ NA WSI I ICH DZIECI 😏 MIŁEGO OGLĄDANIA 😊😊
POZDRAWIAMY I DO SZYBKIEGO ZOBACZENIA 🙂🙂
Do pobrania:
- ZWIERZETA WIEJSKI.pptx (3.24 MB)