Niech żyją wakacje!

Witajcie Kochani. Mamy nadzieję, że wypoczęliście i jesteście gotowi na kolejne zabawy. Już za dwa tygodnie wakacje. Z racji tego nasza tematyka (15-19.06) w tym tygodniu  brzmi "Niech żyją wakacje".

1. Na początek zachęcamy Was do poćwiczenia pamięci.  Posłuchajcie wiersza "Wakacyjne przygody”, zilustrujcie  ruchem tekst i nauczcie się go na pamięć.

  WAKACYJNE PRZYGODY - Dorota Kossakowska

Chcę biegać po plaży i kąpać się w wodzie.

 I chcę ciągle marzyć o wielkiej przygodzie.

Chcę łapać motyle oraz zbierać kwiaty.

To jest też zadanie dla mamy i taty.

Wakacyjna pora, przygód będzie wiele.

 Będą się bawić wszyscy przyjaciele.

Bezpiecznie nad wodą i bezpiecznie w górach.

 Biegamy po plaży i bujamy w chmurach.

„Pokażemy wiersz” – ilustrowanie wiersza ruchem. Rodzic czyta fragment wiersza, a dziecko powtarza za Rodzicem i ilustrują go ruchem.

Chcę biegać po plaży i kąpać się w wodzie. /bieg w miejscu, naśladowanie pływania/

 I chcę ciągle marzyć o wielkiej przygodzie.

Chcę łapać motyle oraz zbierać kwiaty. /naśladowanie łapania motyli i zrywania kwiatów/

To jest też zadanie dla mamy i taty.

Wakacyjna pora, przygód będzie wiele. /wymach rękoma oznaczający wielość/

Będą się bawić wszyscy przyjaciele. /naśladowanie radości, tańca/

Bezpiecznie nad wodą i bezpiecznie w górach.

Biegamy po plaży i bujamy w chmurach. /bieg w miejscu, machanie rękoma nad głową/

2. „Moja mapa na wakacje” – rysowanie mapy na dużym arkuszu.

 Dziecko może obejrzeć mapę Polski, zaznaczyć swoją miejscowość.

Następnie na dużej kartce dziecko rysuje własną mapę. Projektuje wyspy, kontynenty, zaznacza  rzeki, miasta.

Celem tej pracy jest kształcenie inwencji twórczej, pomysłowości, znajomości miejsca zamieszkania i kraju w którym mieszka.

3. „Balon mały…” – zabawa matematyczna. Do tej zabawy potrzeba 10 baloników nadmuchanych lub narysowanych na kartkach i kostka do gry.

 Dziecko siada na podłodze i wypowiada rymowankę: „Balon mały, balon duży do liczenia mi  posłuży.” Przed dzieckiem leżą nadmuchane balony lub papierowe balony z narysowanymi kropkami, gwiazdkami itp. Ilość narysowanych na balonach elementów 1-10. Dziecko rzuca kostkę, przelicza oczka i wskazuje balon z taką samą ilością oczek. Do balona przyporządkowuje też właściwą cyfrę . Zabawę powtarzamy kilka razy.

„Balon podróżnik” – zabawa matematyczna Wszystkie papierowe balony lub nadmuchane dziecko układa „w pociąg” od najmniejszej liczby elementów do największej.

Dodatkowa zabawa: „Leci balon, leci” – ćwiczenia oddechowe. Przedmuchiwanie balonów do siebie nawzajem.

4. I jak zwykle dwie prace plastyczne do wyboru (dla chętnych dwie do wykonania)

- "Grająca butelka" - tworzenie instrumentu: grzechotki. Do przygotowania potrzeba: 0.5 l butelki po wodzie; groch fasola, kasza lub piasek i wycinanka samoprzylepna lub kolorowa taśma. Do butelki 0.5 wsypujemy kaszę, gruch lub piasek (w zależności od tego, co mamy). Zakręcamy. Butelkę obklejamy wycinankami samoprzylepnymi lub kolorowymi taśmami. Wakacyjny instrument  -gotowy.

- "Harmonijkowe morze" - przykładowa praca znajduje się w linku poniżej

https://pl.pinterest.com/pin/589971619906839651/

Bawcie się dobrze. Wyślijcie nam kilka fotografii z Waszych zabaw. Pozdrawiamy serdecznie.

Propozycje zebrane na podstawie podręcznika "Pięciolatek. Razem w przedszkolu" A. Zabielska oraz planu miesięcznego autorstwa: Aneta Grądzka -Rudziak i Agnieszka Pyszko-Borkowska.