Programy i projekty realizowane w przedszkolu w roku szkolnym 2024/2025

 

  1.  Przedszkole realizuje CELE i ZADANIA wychowania przedszkolnego wynikające z programów:

W zakresie edukacji matematycznej  przedszkole korzysta z programu E. Gruszczyk-Kolczyńskiej "Dziecięca Matematyka - program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych".
Jest to program obszerny, zawierający oprócz charakterystycznych dla programu elementów, wiele cennych informacji merytorycznych i wskazówek metodycznych. Program obejmuje najważniejsze zakresy funkcjonowania umysłowego, w tym także te, które mają istotne znaczenie dla edukacji matematycznej dzieci.
Realizacja tego programu pozwala rozwinąć u dzieci możliwości umysłowe i uzdolnienia do uczenia się matematyki w szkole.

 

    2.   Programy wspierające i projekty realizowane w przedszkolu

 

Nazwa programu/projektu

Rodzaj projektu/programu

Autor/autorzy/lider

"Adaptacja dziecka w przedszkolu"

Program adaptacyjny

        Hanna Łupińska          Joanna Morzy

"Świętujemy Freblujemy"

Ogólnopolski projekt edukacyjny

Katarzyna Wasilewska

"Uważność - moja siła, wielka moc"

Ogólnopolski projekt edukacyjny

 Sylwia Morzy

Kamila Miezianko

"Sensosmyki 5" 

Ogólnopolski projekt edukacyjny

Aneta Grądzka-Rudziak

Joanna Świrydowicz

Joanna Kosińska

"Mogę sam"

Ogólnopolski projekt edukacyjny

Aneta Grądzka-Rudziak

Joanna Świrydowicz

"Angielskie freblowanie" - językowe koło zainteresowań

Innowacja pedagogiczna

Sylwia Morzy 

"Dar zabawy - innowacja z darami Froebla"

Innowacja pedagogiczna

Katarzyna Wasilewska

  

"Odpowiedzialność, samodzielność, współpraca według koncepcji planu daltońskiego"

 

 

   Innowacja pedagogiczna

Katarzyna Baczyńska

  Beata Cukrowska

"Zabawy plastyczne inaczej"

 

Innowacja pedagogiczna

 

Beata Cukrowska

Marzanna Werner

 

  • "Sensosmyki 4" (Aneta Grądzka-Rudziak, Joanna Świrydowicz, Joanna Kosińska)

 

  • "20 minut dla Matematyki" (Sylwia Morzy, Joanna Świrydowicz, Aneta Grądzka - Rudziak, Katarzyna Baczyńka)

 

       3. Innowacje pedagogiczne